Σταματούν οι έρευνες στη Λαμπεντούζα – 50 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται

Με τον τελικό απολογισμό να φτάνει τους 311 νεκρούς, οι Ιταλοί δύτες ανακοίνωσαν πως ολοκλήρωσαν τις έρευνες στο βυθισμένο πλοιάριο που μετέφερε μετανάστες από την Αφρική κι έγινε υγρός τάφος για εκατοντάδες ανθρώπους.

Εκπρόσωπος της ιταλικής ακτοφυλακής δήλωσε πως οι έρευνες μπορεί να συνεχιστούν αλλά έξω από το κουφάρι του πλοίου, κοντά στη Λαμπεντούζα.

Ακόμα εννέα σοροί ανασύρθηκαν χθες, μία εβδομάδα μετά τη βύθιση του πλοίου.

Μόνο 155 άνθρωποι διασώθηκαν από τους περισσότερους από 500 επιβάτες, κυρίως από την Ερυθραία και τη Σομαλία, οι οποίοι είχαν ξεκινήσει από τη Λιβύη.

Τουλάχιστον 50 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται.

«Δεν υπάρχουν άλλα πτώματα μέσα στο σκάφος. Η έρευνα θα συνεχιστεί έξω από αυτό», πρόσθεσε.

Δύτες της ιταλικής ακτοφυλακής, του στρατού και των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης συμμετείχαν στην επιχείρηση ανάσυρσης των νεκρών από βάθος 50 μέτρων.

newsbeast.gr

Διαβάστε ακόμα

Εν όψει της έναρξης των πανελληνίων επαναληπτικών εξετάσεων, των εξετάσεων στα ειδικά μαθήματα, των προκαταρτικών εξετάσεων στις στρατιωτικές σχολές και της μετάβασης των υποψηφίων στα εξεταστικά κέντρα της Αθήνας, η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης στηρίζοντας τους μαθητές και τις οικογένειές τους, εξασφάλισε μείωση των εισιτηρίων κατά 50% στις ακτοπλοϊκές εταιρείες των ΑΝΕΚ LINES, ANEK-SUPERFAST και ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΑΝΕ, για τους μαθητές και τους συνοδούς τους που έχουν δηλώσει ότι θα εξεταστούν στις παραπάνω κατηγορίες μαθημάτων.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να προμηθευτούν από τα Λύκεια τους βεβαίωση με τα στοιχεία τους και την κατηγορία μαθήματος που θα εξεταστούν καθώς και αντίγραφο της χορηγίας της ναυτιλιακής εταιρείας που επιθυμούν να ταξιδεύσουν, προκειμένου να τα προσκομίσουν μαζί με την ταυτότητα του εξεταζομένου–υποψηφίου στα κεντρικά πρακτορεία (ANEK LINES-Χανιά, ANEK SUPERFAST-Ηράκλειο, MINOAN LINES ΑΝΕ-Ηράκλειο) των εν λόγω Ναυτιλιακών εταιρειών, για την έκδοση του εισιτηρίου μετάβασης και επιστροφής τους.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης ευχαριστεί τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ΑΝΕΚ LINES, ANEK SUPERFAST και ΜΙΝΩΙΚEΣ ΓΡΑΜΜΕΣ για την θετική ανταπόκριση και την κοινωνική ευαισθησία που επέδειξαν.

cretalive.gr

Διαβάστε ακόμα

Κεφάλαια ύψους 50 εκατ. δολ άντλησε η Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) από την διάθεση 2 εκατ. προνομιούχων αντί 25 δολ. την μετοχή.

Η εταιρεία έχει παραχωρήσει το δικαίωμα στους αναδόχους της έκδοσης να αποκτήσουν επιπλέον 300.000 μετοχές στις επόμενες 30 ημέρες.

Όπως ανακοίνωσε η ΤΕΝ τα έσοδα από την διάθεση των μετοχών θα διατεθούν για εταιρικούς σκοπούς μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η απόκτηση πλοίων.

Επισημαίνεται ότι η ΤΕΝ του ομίλου Τσάκου, ελέγχει ένα στόλο από 49 πλοία , 4,9 εκατ. dwt, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται 28 δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων, 19 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού και δύο πλοία μεταφοράς LNG, το ένα υπό ναυπήγηση.

theseanation.gr

Διαβάστε ακόμα

Έτοιμη να ανοίξει θέματα επάνδρωσης και του ελληνικού κρουαζιερόπλοιου εμφανίζεται η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Ο κ Μουσουρούλης έχει καλέσει τους φορείς του κλάδου να συζητήσουν μετά το Πάσχα. Ο ίδιος μάλιστα την Παρασκευή σε τελετή υποδοχής ξένου κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι του Πειραιά, αφού μίλησε για τη σημασία της κρουαζιέρας στην οικονομία είπε: “οτι το κέρδος από την ανάπτυξη της θα είναι διπλό. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει να δούμε και το ελληνικό κρουαζιερόπλοιο”.

Σήμερα στην ελληνική σημαία δεν υπάρχει ούτε ένα κρουαζιερόπλοιο.

Κύκλοι της αγοράς επιμένουν, και αυτό φαίνεται ότι θα μεταφέρουν στον υπουργό όταν τον συναντήσουν, ότι είναι δυνατό με δύο τροπολογίες να υψώσουν την ελληνική σημαία περί τα 10 πλοία ελληνικών συμφερόντων και να απασχοληθούν περισσότεροι Έλληνες ναυτικοί.

Σύμφωνα με πληροφορίες με τον ΥΝΑ θα συζητηθεί η εφαρμογή της πρόβλεψης για τη μείωση των οργανικών συνθέσεων κατά 50% και στα κρουαζιερόπλοια, όπως προβλέπεται πλέον για τα πλοία της ακτοπλοΐας ορισμένους μήνες το χρόνο.

Επίσης θα συζητηθεί η περίπτωση επέκτασης του άρθρου 19 για τις ατομικές συμβάσεις στην ποντοπόρο ναυτιλία και στην κρουαζιέρα, εφόσον αυτό επανέλθει στη Βουλή από το υπουργείο Ναυτιλίας μετά την πρόσφατη καταψήφισή του.

Θαλάσσιος Τουρισμός

Πάντως μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να δοθεί σε διαβούλευση από το υπουργείο Ναυτιλίας το σχέδιο νόμου για το θαλάσσιο τουρισμό με το οποίο ρυθμίζονται θέματα για τους περιηγητικούς πλόες από ημερόπλοια και τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής.

Σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπεται ότι τα τελευταία εφόσον έχουν ξένη σημαία δεν θα έχουν το δικαίωμα να εκτελούν περιηγητικούς πλόες ξεκινώντας από ελληνικά λιμάνια αλλά θα μπορούν να πραγματοποιούν προσεγγίσεις εφόσον έχουν ξεκινήσει από λιμάνι του εξωτερικού.

Επίσης προβλέπεται η έκδοση σειράς υπουργικών αποφάσεων για τα προσόντα του κυβερνήτη επαγγελματικού πλοίου αναψυχής και την στελέχωσή του.

Τέλος Παραμονής

Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται η επιβολή του Τέλους Παραμονής και Πλόων με το οποίο αντικαθίσταται ο φόρος πολυτελείας για τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής.

Το νέο τέλος θα καταβάλλεται από όλα τα σκάφη μήκους από 12 μέτρα και άνω και από 15 μέτρα εφόσον πρόκειται για ιστιοφόρα, που παραμένουν εντός της ελληνικής επικράτειας.

Σύμφωνα με πληροφορίες το ΤΤΠ θα διαμορφώνεται ως εξής:

– από 12,01 έως 15 μέτρα 200 ευρώ ανά μέτρο

– από 15,01 μέτρα έως 20 μέτρα 250 ευρώ

– από 20,01 μέτρα έως 24 μέτρα 350 ευρώ

– από 24,01 μέτρα και άνω 400 ευρώ ανά μέτρο.

Οσον αφορά τα ιστιοφόρα το ΤΠΠ θα διαμορφώνεται:

– από 15,01 μέτρα έως και 20 μέτρα 200 ευρώ το μέτρο

– από 20,01 μέτρα έως 24 μέτρα 300 ευρώ το μέτρο

– από 24,01 μέτρα και άνω 400 ευρώ το μέτρο.

pireas2day.gr

Διαβάστε ακόμα

Η αξία των πλοίων τους φτάνει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, η ρευστότητά τους, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς, ξεπερνάει τα 50 δισεκατομμύρια δολάρια αλλά συνεισφέρουν στην εφορία λιγότερο απ’ όσο αξίζει ένα πλοίο τους. Ποιοι είναι; Μήπως, οι Έλληνες εφοπλιστές;

Θα μπορούσε να είναι και κουίζ. Είναι, όμως, μια τραγελαφική πραγματικότητα, που αποτυπώνεται σε επίσημους αριθμούς ενώ η Ελλάδα «βουλιάζει» στην κρίση και 3 εκατομμύρια συμπολίτες μας ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

Σε αυτούς δεν συγκαταλέγονται οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Ημερησίας» έχουν ένα στόλο αξίας περίπου των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων (περίπου 75 δισεκατομμύρια ευρώ, δηλαδή κατά 50% περισσότερα από τα 50 δις ευρώ, που παίρνουμε τώρα από τους δανειστές μας).

Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ η ρευστότητά τους με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς υπερβαίνει σήμερα τα 50 δις δολάρια (37 δις ευρώ) ενώ ορισμένοι τολμούν να την υπολογίζουν στα 100 δις (περίπου 75 δισεκατομμύρια ευρώ). Βέβαια, στη συντριπτική τους πλειοψηφία βρίσκονται σε τράπεζες του εξωτερικού και όχι εδώ, για να μην ξεχνιόμαστε

Τι πληρώνουν στην Εφορία, όμως, για αυτό το «θησαυρό»;

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Προϋπολογισμού τα έσοδα από τον φόρο πλοίων για το 2011 ήταν 14,1 εκατομμύρια ευρώ, το 2012 ήταν 14,6 εκατομ. ευρώ.

Τι σημαίνει, πρακτικά, αυτό; Απλά φόροι λιγότεροι (για όλους μαζί) από την αξία ενός πλοίου, αφού τον περασμένο Νοέμβριο, με την πτώση των αξιών των πλοίων, ένα φορτηγό πλοίο, panamax, χωρητικότητας 74.000 τόνων, 5ετιας, «έκλεισε» με αξία 18,5 εκατομμυρίων δολαρίων (14 εκατομμύρια ευρώ).

Δηλαδή, εάν δεχτούμε ότι η αξία των πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών είναι 75 δισεκατομμύρια ευρώ τότε φέτος καταβάλλοντας ως φόρο 14,6 εκατομμύρια ευρώ πλήρωσαν με συντελεστή 0,0194%

Φέτος, όμως, τα πράγματα… αλλάζουν. Σε συμφωνία με την κυβέρνηση οι εφοπλιστές αποφάσισαν να συνεισφέρουν κάτι παραπάνω, το οποίο, όμως, δεν θα υπερβαίνει τα 140 εκατομμύρια ευρώ για την τετραετία 2013- 2016.

Την ίδια ώρα από τη μείωση των επιστροφών φόρου στους αγρότες (αύξηση της φορολόγησης) υπολογίζεται να εισπραχθούν «με τη μία», μέσα στο 2013 152 εκατομμύρια ευρώ για όλη την τετραετία!!.

Πάντως, το 2013 προϋπολογίζεται ότι θα εισπραχθούν φόροι από τους εφοπλιστές (προσαυξημένοι κατά 80 εκατομ.) συνολικού ύψους 94,6 εκατομμυρίων ευρώ. Δηλαδή, ο συντελεστής (σε σχέση με την αξία του στόλου) αυξάνεται σε 0,126%!!…

Τα υπόλοιπα 60 εκατομμύρια ευρώ θα εισπραχθούν το 2014!!!

ΠΗΓΗ

Διαβάστε ακόμα